Tuesday, March 23, 2010

Tiada Penganti Sebaik Dirimu (air mata pasti mengalir)

Awal pagi aku bgn,dan bersiap utk pergi menjagamu.Setiap hari waktu berjalan tanpa aku sedar,Dari hari ke hari,dari mggu ke mggu...Hidup ini bagaikan mimpi,tiada lelah dan letih karana keikhlasan ku menjaga dirimu.Kamu seakan tidak jemu melihat diriku..Hari berganti hari,kamu terus diam membisu tanpa sepatah kata.Seminggu telah berlalu,matamu memejam seakan memberi tanda kepadaku yg kamu akn pergi meninggalkan aku..Aku tabahkan hati dan yakin bahawa kamu akn sembuh seperti sedia kala...Harapan tggl harapan.pagi yg cerah bertukar gelap,hujan trn membasahi bumi seakan akan tidak mengizinkanku pergi menjengukmu...Tidak nmpk kelibatku di kamarmu,kamu mengalirkan air mata..aku tidak sampai hati mendengarnya,kerana aku tahu air matamu sgt berharga...Ku melangkah dan terus melangkah,kerana dirimu...setibanya aku didepanmu,kau memberi kan aku senyuman dan menggengam erat tangan ku,seperti tidak mahu aku pergi dari sisimu..Sehingga kini masih terasa genggaman tgn mu itu....Aku masih tidak jemu utk menjaga mu,melakukan rutin harian seperti biasa...Masa dan ketikanya telah tiba....Hari yang pasti tiba utk kita semua,cuma waktu dan ketika sj yg kt tidak tahu...Semuanya sudah tertulis...
Kamu mula gelisah dan tidak keruan dari awl ptg lagi...Nafasmu seperti disekat sekat,tidak terfikir dan tidak terlintas difikiran ku,itu adalah petanda yang kamu akan pergi meninggalkan diriku...Keadaan menjadi tidak tentu hala...Masing2 seakan akan tidak tahu apa yang harus dilakukan....Masanya telah hampir....tetapi disaat penghujung hayatmu aku tidak dapat bersamamu....kerana telah ditakdirkan oleh ALLAH yang aku tidak berpeluang menemuimu waktu ajal menjemputmu....Diriku bagaikan disentap dan direntap tatkala pgglan telefon yg ku terima adalah berita yg payah utk ku telan ape lagi utk ku terima.....Harapan ku hancur dan impian ku luluh, aku tidak mampu utk berdiri lagi...karana pemergianmu tidak pernah ku jangka...Rasanya baru semalam ku bergurau denganmu...Perginya seorang insan yang amat kusanjung dan baik budi pekertinya...Perginya tidak kambali...Tiada galang gantinye...Tiada dua atau tiga...Tidak tumbuh dan tidak akan berganti...kini  sudah hampir 3 tahun kau pergi meninggalkan ku...hanya doa yg aku mampu kirimkan utk mu kerana...itu saja lah yg mampu utk ku beri....tanda kasih dan syg ku utkmu...semoga kau tenang disana bersama sama org yang beriman...AL-FATIHAH.....

penat

penatnye edit blog

Sunday, March 21, 2010

PeNgALaMnAn DirUmAh Org2 Tua...

Korang sume msti tau umah orang tua...
Aku selalu lalu kt sane mase nk g umah nenek aku..Tetibe ternmpak signboard RUMAH......aku tny mama "ma umah........ 2 ape??"mama aku ckp 2 la umh org tua..
terdetik dlm ati..nk g sane lah..nk tau mcm mane keadaan org tua kt sne..
ptg 2 jg aku g umh org tua 2 ngn mama...tny org kat sane cm mane nk jd sukarelawan kat sane...bos kt situ pn terang kn la...
semalam pagi aku g umah orang tua 2..mase bw kete hati ni sgt2 berdebar nk ke sana..tp kene tabahkn ati,coz aku nk sgt2 tau cm ne keadaan kt sne...sampai je kat sne,aku trus g ofis umh org tua 2..jmp ngan pegawai bertugas...diorang bw aku g dewan mkn..ms berjalan ke dewan mkn..mcm2 org tua aku nmpk..ada yg menyanyi,duduk sorg2,bercakap sorg2...sedih hati tgk org2 kt sane...
kul 10 pagi,time diorg minum pagi...aku tlg staf kat sne tlg sedia kn mnum pagi...sambil2 2 aku mule berbual ngn org tua2 kt sne..ada yg pgl aku 'misi'(nurse)..aku ckp bkn...aku ckp aku tlg2 je kt sini..dia senyum..
Hati aku sgt tersentuh,ble beri diorg mkn..Mase diorg amek makanan 2,tangan diorg MENADAH utk dpt makanan..ckup sedih..tapi aku terpakse senyum coz ble aku senyum,mgkin sedikit sebanyak beri diorg kebahagiaan...
lepas mkn,aku ddk berbual ngn diorg...bile dgr cerita diorg sgt2 sdh...ad yg diambil jabatan kebajikan masyarakat kat tepi jalan..ade yg lum kahwin lagi..ada yang rela hati nak masuk..anak2 x nk bela...hmmm...mcm2 ragam...mase berbual ngn diorg,jelas terpancar kt mata diorg sedih nye ble ada kat situ..xd anak2 disisi menguruskan mereka di sisa hidup mereka...aku cube sembunyikan air mata aku...ble aku pgg tgn diorg...naluri ibu tu ada pada tgn diorg...genggaman nye sgt2 erat...ble aku kata nk blk...muke diorg sedih...diorg pesan,'mgu dpn dtg lagi ye'..'datang berbual2 ngn makcik lagi'....nada suara sgt sedih....

sWinG sWinG sWinG


video

hahaha...pale masih pening2 lagi..memang best malam nie, release tension abis..terjerit2 sambil swing swing n swing..igtkan buai 2 same macam kat genting,rupe2nye lagi dasyat n masyuk r..padahal abah da gtau suh tgk dulu buai 2 naik tinggi mane..ceh, tp dgn penuh confident jawab "xpe abah..along ok..da penah naik dulu da"..so dengan selambenye kite naik..start die naik mmg fun..tp da masuk 2 minit..hah,amek ko!! tinggi giler..waa..terjerit2..pucat trus muke..da r sit sebelah, depan kosong..lagi r cuak..rase macam nak langgar ferris wheel kat sebelah 2..swingnye makin laju, ngn lampu spotlight lagi..makin pening..waa...dalam ati "ni kalo buai ni tercabut, mmg terpelanting jauh ni, xde harapan nak idup ni..mati r aku"..n yang kelakar + syahdu..abah yang dari tadi setia menanti kat bawah trus pegi berdiri jauh sikit iaitu kat sebelah kaunter tiket (jauh sikit kebelakang dari tempat tadi)..mama cakap abah xsanggup tgk kite kat ats 2..n mama lak bdoa..cepat r along turun..mama ngeri tgk along terbuai-buai kat atas 2..da r kurus..terbuai lak..ade lak tercampak kat memane..hehe..game lain pun mmg syok..tp keberanian je yg xde..sume game yg ade wat kite rase nk tercampak..best!!!
minggu depan konvo..so kalo jadi,nk bwk classmate g main kat sane..ramai geng..lagi giler r..

p/s: lisa,rehan,tisya,kin..kite kene try sume game kat c2..compem muntah2..

Thursday, March 18, 2010

pEnGaLaMan mANis + pAHit


game yang paling menyeramkan...mengalahkan masuk rumah hantu...siap jerit mintak ampun bile ade kat atas roller coaster ni...igt sume dosa...hehe..lawak tul...

umah nenek kat kg.



ni la kampung aku...kat melaka...sungai siput..dkt ngn tampin..best duk kampung coz xyah wt keje..kalo blk kampung aku jadi raja coz aku dh pnt bw kete...so diorg plak pnye turn wt keje....umh nnk aku sgt2 selesa...lbh dr hotel tau...x cm umh kg lame...ni moden pny...tapi jalan nak masuk kmpung aku,sgt mencabar..first time aku drive blk kg time 2 mlm...peh agak tkt jg la...tapi ble dh pro bw kete msuk kg...org yg duk blkg leh beraleh tmp ddk tau...kalo nk try jom la....

Friday, March 12, 2010

selamat malam

hari ini dapat lagi tempahan..n sempene cuti2 sekolah ni,ade r time nk buat bnde2 ni...selamat malam...

mEnCubE sEsUaTu yAng bArU....

kepada raracandyfloss, time kaseh sebab ajar kite buat kraf ni...mak kite kate daripada kite menghabiskan mase kite tido dgn buah2 ati kite 2, lagi baik kite wat benda ni...seronok gak wat bnde ni..ni r hasil dari cubaan pertama...n best newsnye kite ade dapat gak tempahan...walaupun xbyk..tp best..dan yang bestnye mak kite yg wat byk...hehe..








dan yang ini sume untuk kawan2 kakak aisyah..sempene besday die nnt..



saya seorang babysitter



ini nur aisyah sofea suhaimi..tahun ni genap umor die 6 thn..die ni pengarang ati mama..



ni la die buah ati aku..adam hyffny suhaimi..