Friday, December 31, 2010

HaNyA sEkePinG HATI........

YA ALLAH.....
KUAT KAN SEMANGAT HAMBAMU YG LEMAH INI.....
dugaan awl thn 1432h ni......
mampu ke aku nk hadapi semua ni.....
rase cm xmampu je....
tapi aku tau....
ALLAH akan menduga mengikut kemampuan umatnye....
pada sape aku mahu bercerite kisah ini....
ni la sj tmpt aku leh luahkan perasaan aku....
SEDIH.....HEPI....TAKUT.....
sume ade....
first thing.....
aku dpt keje...
dan skrg aku tgh training
aku sgt gembire bile diorg pggl aku utk training
selame 5 tahun aku x bekerja....
akhirnye aku dpt jg ap yg aku impikan selame ini....
SYUKUR  ALHAMDULILLAH....
aku tau ada yg memandang rendah pade aku....
tapi x pe....
aku akn buktikan pada mereka yg aku pun bole berjaya same cm mereka....
tapi aku kene usaha dl.....
baru aku leh dpt kejayaan itu....
itu la azam aku pada thn baru ni
1432h.....
tapi ape yg wt aku sedih...
xd sape pun yg bagi aku support.....
nape sampai cm ni....
padahal....
selame 5 tahun aku x bekerja....
sume aku lakukan utk mereka....
tapi bile aku perlukan mereka utk support aku....
mereka seakan-akan x nmpk yg aku sbnrnye wujud....
sgt2 sedih hati aku ni.....
aku perlukan sokongan kamu semua.....
cube la faham....
nape dulu aku bole fhm korg ms korg ssh....
tapi bile aku ssh...
sorg pun x pandang....
aku pun xnk menyalahkan sape2....
mgkin aku ni x pntg bagi mereka.....
aku faham...
sape la aku,kalo nk dibandingkan dgn mereka....
berila aku kekuatan utk menempuh sume ini....
aku x berdaya nk wt ni sorg diri.....
kadang kala....
aku hanya mampu menangis seorg diri....
aku rase x berdaya.....
tapi aku mesti kuat utk hadapi dugaan ini....
kerana aku tau....
jika aku mampu hadapi dugaan ini....
aku akn dpt ap yg ada dihadapan aku....
aku hanya mampu bersabar dan berdoa....
ap yg aku lakukan ini ikhlas n aku mahu berjaya.....
kejayaan yg aku kejar skrg ni.....
ad di depan mata....
aku xnk sia2 kan peluang yg xkan dtg lagi ini.....
aku mahu minta maaf jika ap yg aku lakukan skrg....
wt hidup korg sume ssh.....
tapi korg sume xleh harap kan aku sorg...
sbb aku harus pkir tntg mase dpn aku sendiri....
ap yg aku mahu jd 3tahun akn dtg....
adakah aku mahu jd org yg berjaya....
atau masih ditakuk lame sprti 5 tahun dl.........
disebalik senyuman aku...
tersembunyi seribu kedukaan...
xd sape yg tahu....
*bagi aku peluang utk wt kptusan n atur hidup aku sndiri*

Tuesday, December 28, 2010

step one.....

Aku harap ap yg aku lakuakan skrg leh menjamin masa dpn.....
peh ayt skema gila....
hahahahahahaaa....
walaupun aku senyum
disebalik senyuman itu tersembunyi
seribu kedukaan dihati.....
aku hanya mampu bersabar.....
insyaALLAH....
org yg bersabar besar gnjarannye.....
AMIN.....

Sunday, December 19, 2010

PerasAAN @ perasAN....

x tau nk tulis ap ni....
tapi badan tersgt la letih....
drive dr jb ke kamunting perak...
9 jam perjalanan....
fuhhh
pertama kali dlm idup drve sejauh 2...
crdit tuk diri sendiri....
hahahahaaaa
sgt2 bangga kerana selamat sampai...
syukur pada ALLAH
kerana lindungi perjalanan kami sekeluarga...
selamat sampai...
sok paginye selesaikan misi...
p menghadiri majlis kawin sedara mama.....
meraikan pegantin...
sgt cantik ok mereka....
mls nk ltak pic....
hahahahaaa
selesai tgk pgantin...
kami pun berangkat pulang...
aku harus memandu pulang ke jb semula....
jam dh kul 2ptg....
aku sgt risau coz
aku jarang drve wktu ptg....
jalan nk turun ke tapah 2 sgt2 mencabar....
berliku2 n bukit yg curam.....
aku berdoa agr kami skeluarga selamat sampai....
aku drive dgn penuh perhatian n berhemah
hahahahahaaa
yela 2....
jam 10 mlm aku tiba dirumah dgn selamat
syukur pada ALLAH....
8jam perjalanan pulang....
amat letih...
tapi aku hepi coz jumpa sedara mara yg dh lame x jumpe....
ok la mau merehatkan diri.....

Thursday, December 09, 2010

byk cerita nyeeee....

Lame rasenye x jengah blog aku sndri.....
tersangat la bz....
mcm2 cite nk tulis sbnrnye....
pagi td mber bagi tau ad sorang m.cik 2 dh mnggl....
INNALILLAH......
sgt2 sedih tgk keadaan dia kt hospital ari 2...
air mata aku seakan xdpt ditahan ketika tgk dia dlm keadaan yg x sedarkan diri 2...
terlantar di katil hospital....
aduh.....
terpaksa menahan air mata..
coz rmai sgt org kt katil sebelah tgk sedara mereka....
aku jumpa doc yg rawat dia n tny cm mane keadaan dia skrg...
doc ckp,dia akan berada dlm keadaan begitu utk jgka mase yg agak lame...
dia kne strok n x coma wktu 2...
keadaan yg dia alami same dgn keadaan atuk aku dl.....
aduh.....
bile dgr doc ckp cm 2 aku hanya mampu berdoa sj....
xd ape lagi yg aku bole lakukan.....
aku pn beredar dari situ kerana waktu mghrb hanya beberape mnit lagi...
dan wktu melawat pn dh habis....
aku jarang drive wktu senje...
masuk je kereta aku xdpt menahan air mata aku lagi.....
aduh......
aku pun x pasti kenapa air mata aku gugur bagai ujan yg sgt lebat....
YA ALLAH KUAT KAN SEMANGAT AKU......
aku harus memandu SENDIRI utk pulang ke rumah dgn keadaan begini....
SELAMAT KAN LAH PERJALANANKU YA ALLAH.....
dgn hati yg tabah aku teruskan jg....
walaupun kaki aku terasa sgt lemah....
jln keluar dari hsptl plak....
aku ternampak kubur....
aduh....
lagi lah air mata ni xdpt ditahan lagi.....

AKU RINDU ATUK(TOKYIN) SGT2....
AKU SGT2 RINDUKAN BELIAU...
dia la atuk aku yg pling baik didunia.....
aku syg sgt2 dia....
aku xdpt menahan air mata....
dlm keadaan memandu kereta di waktu senja...
mata plak berkaca2 dgn air mata....
aduh....
aku x kuat nk menghadapi sume ni dlm keadaan seorg diri....
air mata terus mengalir deras....
tapi memandangkan hari sudah hampir gelap...
aku harus pulang dgn segera,
tkt mama risau...
sbb aku jrg kua umh sorg2.....
sepanjang perjalanan pulang...
byk benda yg bermain difikiran ku.....
aduh....
aku x bole terlalu ikutkan perasaan aku....
aku hanya mampu berdoa agr atuk aku tenang disana....
aku masih teringat tawa beliau....
senyum beliau yg sgt ikhlas diukir pada aku....
gengaman tgn beliau ketika beliau sakit....
sampai skrg masih terasa....
aduh....
aku rndu saat2 bersama beliau....
aku xkan lupe ini sume....
kedukaan,kegembiraan kami bersama...
aku selalu wrna kan rambut beliau....
dia kata...
'yun bole tlg tok yin x? rambut tokyin ni dh putih la,wrna kan bole?
aku tanpa byk alasan terus berkata 'bole'.....
kami pergi ke warung wktu pagi sarapan...
tok yin suke roti banjir....
teh tarik...
skrg pun kalo aku pg sarapan aku mesti oder teh tarik....
terlalu banyak kenangan aku bersama beliau...
aku yg tlg mak yah (nnk) jg tokyin mase dia skit...
ptg dlm kul 5 pak lang blk keje dia plak yg ganti jg...
lepas tok yin tido br la aku n paklang blk....
begitu la rutin harianaku semasa menjaga beliau sakit...
x pernah jemu....
pak lang aku pun x pernah merungut menjaga beliau...
walaupun letih br blk keje...
tapi beliau sggup lakukan itu semua kerana pak lang ingn menjaga ayahnye semasa hayat nye masih ada
SYG SGT2 KAT PAK LANG.....

HIDUP AKU
ni la hidup aku....
aku x sperti org lain...
tapi aku sgt bersyukur kerana mempunyai ibu bapa n family yg terbaik....
syg mama
syg abah
syg along
syg abngah
syg nuar....
syg sume..

air mata masih berlinang ketika ini....



Sunday, November 28, 2010

bibik ohh bibik

Telefon pertama
Penelefon (X) : Helloooo…. Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf Salah nombor..ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud…

Telefon ke -2
Penelefon (X) : Helloooo……Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf, salah dail ni, encik..!! ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud. (jawabnya kesal)

Telefon ke -3
Penelefon (X) : Helloooo….
Bibik (Y) : Eeeh..Lagi2 kamu!!.. Awas ya!! Walau saya cuma pembantu, tapi saya bisa laporin kamu ke polisi..!! (marah sangat dah ni!)
Penelefon (X) : Apakah ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud..??
Bibik (Y) : Aduuuh.. maaf2 yaaa…, tadi soalnya ada beberapa kali salah sambung. Mau cari siapa tuan.??
Penelefon (X) : Harun Salim Bachik….
Bibik (Y) : ??!!@#@$!! (sambil usap2 dada)

Telefon ke -4
Penelefon (X) : Helloooo…..
Bibik (Y) : Kurang ajaaar..!!! Kamu punya nyawanya berapa hah!!!
Penelefon (X) : Saya Syed Mahmud…..
Bibik (Y) : Aduh..!!! Maaf tuan! sorry sekali, tadi ada orang gila telpon! ada perintah apa tuan.??
Penelefon (X) : Segera panggil En Harun Salim Bachik..!!
Bibik (Y) : Hah..!…. (pengsan)

Selepas 10 minit kemudian setelah tersedar dari pengsan,

Telefon ke -5
Penelefon (Z) : Hallooooo….. (suara berbeza berbanding panggilan2 terdahulu)
Bibik (Y) : (Oh ini suaranya lain…). Mau cari siapa tuan..??
Penelefon (Z) : Ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud??
Bibik (Y) : Iya betul….
Penelefon (Z) : Saya Harun Salim Bachik… , tadi ada orang cari saya???
Bibik (Y) : ??@#$%^??… (terkejang!)

Monday, November 22, 2010

Insafi diri....

MENANTI DI BARZAKH..


Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,


Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,
Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2


Kembali Oh Kembli,
   Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,

     Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,
Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan x2
Kini Aku Merasakan x2
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2


Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata





Wednesday, November 17, 2010

Pengorbanan....IBU.......

IBU...IBU....IBU....
org yg plg pntg dlm dunia ni...
kadang2 kite terlepas pandang PENGORBANAN yg ibu wt tuk kite...
sgt besar ye...
ms kt kecil ibu sggup bersengkang mata utk menjaga kt...
biar dia x tido..asal kan ank2 kesayangan nye tido nyenyak
tanpa digigit nyamuk...
aduh....
KASEH IBU
pada ank2 nye...
biar pn pnt..ibu ttp akan menjaga ank2nye...
kerana ibu itu amat berharap...
bile dia sudah tua kelak...
ank2 yg ditatang bagai minyak yg penuh itulah yg akan membela mereka bile mereka tua nnti...
hari demi hari berlalu...
tahun berganti tahun...
anak2 semakin membesar....
belanja ank2 pun semakin besar...
ibu dan ayah perlu menyediakan keperluan ank2 mereka....
sungguh perit ayh mencari duit...
semata mata untuk mencukupkan keperluan ank2 utk sekolah...
perbelanjaan harian....
keringat ayah membasahi bumi...
itulah PENGORBANAN ayah...
anak2 masih x fhm...
meminta saje ap yg tidak cukup....
ibu amat kasihan dgn ayah...
dlm diam2...
ibu menggadai brg kemas yg selame ini disimpan...
dibeli hasil titik peluh ibu bekerja dl....
semata mata utk menolong ayah...
x ingin membebankan ayah....
besar betul PENGORBANAN ibu pada anak2nye...
biar la ibu  ssh,asal kan ank2 yg dikasihi gembira...

HARI TUA IBU...
sudah tiba...
ank2 sudah mempunyai kerjaya dan keluarga masing2...
harapan ibu utk melihat ank2 berjaya sudah tercapai...
kini mase ank2 utk membalas PENGORBANAN ibu  yg sekian lame membesarkan mereka...
tapi...ank2 masih tak boleh menyampaikan hajat ibu yg terakhir ini...
supaya menjaga ibu apabila ibu sudah tua kelak...
ank2 sibuk dgn mencari harta dan keluarga masing2...
tggl kan org tua dikampung...
ibu yg sudah tua ini bukan mahukan harta ank2...
cukup dgn bertanya khabar,menjenguk mereka dikampung...
tapi semua itu hanyela angan2 si ibu...
bile ibu minta ank2 pulang ke kampung...
macam2 alasan yg diberi...
ank sekolah la,kerja banyak la,xd mase la...
hancur hati ibu bile mendengar jawapan itu dr mulut anknye sendiri...
pedih itu disimpan sendiri...
mahu ddk dgn ank2 tkt pulak menggangu mereka sekeluarga...
betul la kate org2 tua...
1 IBU mampu menjaga 10 ANK...
tapi...
10 ANK x mamapu nk jg 1 IBU...
mane pergi nye...
PENGORBANAN ank2 terhadap ibu mereka...
sempena hari raya AIDILADHA ini...
same2 la kite merenung kembali...
PENGORBANAN ibu terhadap kt...
jika kt tidak mengabaikan mereka..
insyaALLAH..
berkat hidup kt dunia akhirat
(sambil muhasabah diri sndri)
AMIN...

Pengorbanan....

Salam Aidiladha.....
ari ni 10 zulhijjah 1431...
raye haji ni xd la semeriah raye aidilfitri...
tapi ttp sambut gak...
lagi nikmat kalau dpt sambut kt tanah suci mekah...
bile la agknye dpt kesana,dpt tgk rumah ALLAH....
kne la kumpul duit dl kalo nk kesane...
Pg2 lg mama dh siap msk...
menu ari raye haji same gak cm aidilfitri...
lodeh,rendang dgg...
seddddaaaappppp......
dlm kul 12 lbh,
ktorg gerak g umh nnk...
sume kumpul kt sane..
syok dpt kumpul 1 family besar...
suke sgt2...
meriah,hepi...
ari lain,diorg bz ngn keje...
itu la PENGORBANAN yg diorg lakukan...
mase tgk belek2 paper ari ni...
terbace plak 1 brita yg sgt menyayat ati aku..
kejadian ni berlaku x jauh dr kampung aku...
eeeeemmmmm.....
sgt2 sedih....
ibu yg berusia hampir 70 thn ditggl kan sendri....
dh la ibu 2 xleh berjln...
terlantar atas katil usang...
tanpa perhatian ank2...
kalo x slh m.cik 2 ad ank ppempuan.
yg dtg 2 ari sekali tuk tgk n anta mkn...
ad jg ank yg berhati kering cm ni ye...
sggup melihat ibu yg terlantar x leh bgn..
ditggl begitu saje...
berak kencing org tua 2 dibiar begitu...
ap jenis ank la cm 2...
terbaring dikatil usang tanpa berbaju...
siang malam...aduhai...
sgt aku kecewa dgn ank2 yg x mengenang budi cm ni...
walau buruk mane pn mak kita 2...
dialah yg melahirkan kt...
x cium bau syurga kalo ibu 2 dh kecil ati dgn ank2nye....
(aku sentiasa berdoa supaya jd ank yg taat pd ibu)
AMIN....

Sunday, November 14, 2010

keBOSANan yang melampau.....

Tersangat la bosan ye waktu skrg ni....
aduh...
ape nk wt ni...
adek p segamat,akak g kl,abg keje...
tggl la aku sorg..
ishhhhh....
xtau nk wt ape...
nk tido mate xleh nk lelap...
asik makan je,nek mengah dh ni....
ujan dr tadi...
tersangat la sejuk skrg ni....
org len best tido ujn2 cm ni....
mata ooohhh mata....
bosan ye...
br 2 ari adek n akak xd
aku dh cm org gle...
cm mane la org yg xd adek bradk...
uuuiiiisssshhh.....
x sggup aku....
aku suke kalo kt umh rmai org...
kecoh ckit..
2 la ms diorg ad kt umah...
lantak aku gado je ngn diorg...
tapi ble diorg xd...
mati kutu aku dibuatnye....
2 la lumrah adek beradik....
bese la 2...
gado manje2 je
hahahaaaa
nk p mkn la dl....


Trime KASEH...

13 NOV 1988
aku dilahirkan.....
trime kaseh pada mama n abah yg telah besarkan aku...
umur aku sudah 22tahun...
ehh,x sedar plak...
aku hepi coz ade family yg bahagia...
sgt2 bersyukur...
dikelilingi org yg tersayang....
ALHAMDULILLAH...
trime KASEH yaALLAH....

Pade sume yg wish besday ku semalam tq sgt2..
aku amat hargai...

Tuesday, November 09, 2010

Mungkin...kemungkinan

Ble ingat kisah dl br kt sedar...
tmp yg mula2 kt ddk... 
sape kt yg sebenarnya....
dari mane kt berasal...
sume itu kini menjadi kenangan...
Kenangan yg wt kita sedar diri...
atau pun lupe diri...
kisah hidup aku dan dia sgt berbeza...
MUNGKIN...
dia adalah dia...
dan aku adalah aku....
Tak pernah aku terpikir  akn berjumpa dgn dia...
MUNGKIN
inilah takdir...
aku x menolak takdir itu...
MUNGKIN
satu petanda....
tapi apekah petanda nye..
aku x pasti..
kerna aku manusia biase...
terima segala qada' dan qadar..
aku sgt bersyukur kerana berjumpa dgn dia..
seorang yg baik ati...
x sombong...
x belagak...
agak merendah diri...
MUNGKIN
pada mata aku sume tentang dia indah belaka...
tapi x la..
aku tau beza kan mane yg baik dan mane yg buruk....
setiap manusia ade kekurangan masing2...
x dinafikan...
ade juga prangai dia yg wt aku kurang senang..
tapi sape la aku utk mengubahnya...
aku terime dia seadanye
berkawan dgn dia wt aku selesa...
ok..cukup smpi sini aku bercerita tentg DIA...

Kamu.....cinta hati ku......

:.gambar kami bersama....


ni la dia adam hyffny....
buah hati aku...
syg sgt kt dia....

ini kami bertiga...
adam,aku,aisyah....
aisyah br blk skola....

peh adam dh cm ustaz la plak...

p mkn kt care4 ms ni....
sedapnyeee....
padahal nasi ayam je...
perut tgh lapo...ape pn sdp

adam wt muke 10sen...
aisyah tgh wt gaya ap plak 2....

macam2 aksi.....

ms ni nk p umh org kawen...
jd sume cun n hensem....

kami berdua...
mmg gile begmbr....

kenakalan adam...
masih utuk menyerlah....

cewah...
posing ......

tgh tarik adam...
dia nk lari 2.....
                                    layan jela pic yg ade ni....kami bertiga mmg suka bergmbr.......

Friday, November 05, 2010

sesuatu yang x disangka......

Ari ni cuti sempena depavali....
bestla...dpt rest....
tapi badan ttp penat.coz xwt pape...
niat nk bgn lmbt...tp kul 8.30 abg dh kjut...suh anta p keje...
xpela...aku pn bkn leh bgn lmbt sgt...
bgn tadi pn dh mcm nk muntah...
maklum la selalu bgn kul 6...
xbese bgn lmbt
(cewah...belagak...tapi btl..plg lmbt bgn pn kul 8.30..)
abg yg drive...smp tmpt keje aku bw blk kete..
coz myvi ayh bw blk kg...ad makcik ayah meninggal..
aku x ikut coz teman mak kt umh...
akak p kl mber dia kawen...abg keje...
xpela aku n adik tman mak kt umh...
pas solat jumaat aku anta akak p umh kwn dia..
dia g kl ngn mber dia...
pas 2 terus g anta kek coklat yang org oder...
aku dh lame xbw kete ayh...
agk kekok...coz slalu bw myvi...kecik je...
kne bw wira cm x bese plak...
hahahahaaa
(dl mase lum ad myvi...wira la yg aku bw kulu kilir)
pas solat asar aku ajak adk g mkn...
tapi kdai 2 plak ad mslh teknikal..
mlm br beroperasi sepenuhnye...
sblm kua tadi mak pesan nk mkn nasi grg ikan masin...
so p kedai yg len utk beli...
kdai 2 plak br buka n br siap2 nk ssn brg...
dgr sabarnye aku tunggu...
dkt 1 jam jg la...
adk smpt pesan..air 3 layer
(pelik kn name air 2..tapi sdp)
dh abes air adk mnum..
nasi x siap2 jg..
aku pn suh adk mkn nasi grg ayam dl...
adk mmg pantang dilawe...
mmg laju....cm akak dia jg...
hahahahaaa...
xpe,aku suke tgk adk mkn...
aku ad la ckit duit..
ckup la nk blnje dia mkn...
bkn slalu pn...
alhamdulillah rezeki...
niat ati nk blnje adk chicken chop...
dia suke sgt mkn sme cm aku...
western food...
tekak ngade2 tau...
akibat lame sgt duk kt kdai 2 tggu nasi grg ikan masin...
aku pn ckp ngn adik...mlm kang la kt p mkn eh...
adik pn okje....
smp umh dh kul 6.20....
santai2 jap dpn tv...dh mghrb....
lps solat...brg2 kt dpn tv...
terlelap la plak...letih sgt kot....
padahal x jg bdk pn ari ni....
sada2 dh kul 8...
peh sgt letih ye bdn....
mak tny...kate nk bw adk p mkn....
aku diam...coz bdn sgt x larat...
azan isyak pn bergema...
dgn pantas aku p solat...niat ati pas solat nk smbg tdo blk...
tapi coz dh jnji ngn adik...
ttp aku tunai kan...
selesai je solat,aku ngn adk pn kua..
mak xnk ikt coz sakit kpale....

Bende ni la aku nk cite sebenarnye...
sesuatu yg xdisangka...
malang x berbau...
pas aku oder makan....
tetibe aku dgr org jerit2...
oooooiiiii....ooooiiiiii.....
rupe2nye ad org kene ragut....
aku pn agk terkejut....
dh 2 kali kjadian ragut jd dpn mate...
sgt1000X zalim org yg meragut 2...
cara dia meragut cam ni...adk aku nmpk sgala nye...
ad bdk moto sebiji...lagi sorg bejln ...
mgkin dia dh target kete 2....
cantik je kete 2 paking...
yg bejln kaki tadi 2..terus p pecahkan tgkap kete org 2
dan tarik handbag yg dia ltak kt tmpt ddk pnumpang
yg pelik 2..bdk 2 pecahkan tgkap tanpa sebarang bnyi...
ade la cr diorg kot...
aku pn xtau...
sgt2 terkejut ok...aku ngn adik....
mase aku tgk adk...
muke dia sgt pucat tau...
toreh pn x bedarah...org tua2 ckp...
 cian gak tgk dia...
akak yg kne ragut 2 menangis....
cian sgt2....
zalim n xd ati perut btl peragut 2....
diorg x pkir dosa ke....
x rase besalah ke....
subahanaALLAH.....
insafla wahai peragut...
mgkin ari ni korg ragut beg org....
tntu korg wahai peragut ad fmly jg kan...
kalo 1 ari nnti mak korg plak yg kne ragut cm ne....
mcm mane???
insafla...
mgkin kt dunia korg selamat...
tapi kt akhirat...
xkan ad yg bole terlepas dr trime hukuman dr ALLAH SWT...
badan aku penat n tekejut masih x ilang lagi...
nk rest la....

Tuesday, November 02, 2010

ALAMAK.....TERLUPE SUDAH....

pagi2  lagi dh buka laptop pas2 on9....
aman rasenyee coz adam tgh tido skrg,tapi kalo dia bgn karang....
abes la aku...terpaksa buka langkah ke dapur nk wt milk dia...
tapi 2 sume bnda bese....
(cewah belagak siot....)
jgn main2 aku ad pglaman 5 thn ok jg bdk....
tp bile time jg adam...aku jd kalah
ntah ye...coz terlalu syg kan dia kot...
kdg2 kne piat jg tlnga dia kalo x dgr ckp aku...
(selalu gak kne piat tlnga hahahaaa)
itu atas dasar mengajar saje,xd niat laen....
dia la buah hati aku sejak 3tahun lpas...
jap je dh 3 tahun...
sgt syg100x adam..
mane pegi aku akn bw dia...
smpai org ckap
'anak awk ke???bape tahun??comel la....'
aku menjawab n tersenyum...malas nk ckp yg adam 2 aku jg...
adam la teman aku ms aku sedih n hepi,walaupun dia x phm n kecik lagi...
tapi dia la yang ad wktu aku ssh n sng....
cinta hati la katakan.....
agak mendalam ye ayat 2....
opppsssss sekarang aku dh ade cinta hati yang ke2....
ehemm....psssttt
hahahahahahaaaa
ape ni tetibe tersengeh sndri....
tapi cinta aku yg plg agung hanye pada ALLAH SWT...
Nk tau ke pasal cnta hati aku yang ke2...
emmm rasenye lum ready la nk cte...
tgu la entri len ye...
bila hati dh bebunga2 ke....
hahahahahaahahaaa....
bile aku gelak cm ni,teringat pesan sidia...gelak 2 sopan ckit yee...
aduh malunyeee
yang pntg aku hepi.....

Sebenarnye nk cite pasal terlupe kan tadi...
tgh syok2 bc blog org len...
tetibe nmpk entri dia yang nk renew lesen...
oooooohhhhhh tidak lesen aku mati ble eh...
rase cm awl bln 11 ni....
terus lari kt calender tgk...peh ari ni dh 2 ari bln...
lesen mati 5 ari bln
5 ari bln depavali plak....
nk g wt ari ni mlas plak....
sok jela cik jpj i p wt yee...
dh 4 thn aku ade lesen...fuhhh amat bangga ye...
tapi xd la bgga sgt pn....hahahaaa
ape lagi nk tulis ye....
dh nk kul 11 ni,baju pn x jemur lagi...
cm xd sun je ari ni...
ok la...nk p jemur baju ni....
dadadadaaaa...
SALAM....

Monday, November 01, 2010

Kenape persaan ni dtg lagi.....

  • Bangun pagi je,badan cm sengal2 plak....aduh malas nye nk bgun....xsuke nk jmp ari isnin....tapi kalo xd ari isnin cm ne nk jmp ari selasa kn.....tetibe perasaan kurang enak aku dtg....nape plak ni....xsuke la..pg2 lg dh xd mood....perasaan terlalu mengharap pada org len....ooooohhhhhhhh tidak aku xnk bnda ni jadi lagi....aku pernah mengharap satu ketika dl....tapi akhirnyeeee.......ehmmmmm....aku xsuke!!!!ak ambl mase 2 tahun tuk terima sume 2.....mgkin pada org len 2 tahun 2 mase yang singkat....tapi pada aku ia tidak la semudah yang korg sangka....kuat kn semangat aku semula....mem bz kn diri sendiri,supaya aku x ingat lagi bnda2 yang dh lepas......
  • Aku harap ape yang aku ada sekarang ni...akan terus wt aku hepi dan lupe sume yang penah jadi dulu......

Tuesday, March 23, 2010

Tiada Penganti Sebaik Dirimu (air mata pasti mengalir)

Awal pagi aku bgn,dan bersiap utk pergi menjagamu.Setiap hari waktu berjalan tanpa aku sedar,Dari hari ke hari,dari mggu ke mggu...Hidup ini bagaikan mimpi,tiada lelah dan letih karana keikhlasan ku menjaga dirimu.Kamu seakan tidak jemu melihat diriku..Hari berganti hari,kamu terus diam membisu tanpa sepatah kata.Seminggu telah berlalu,matamu memejam seakan memberi tanda kepadaku yg kamu akn pergi meninggalkan aku..Aku tabahkan hati dan yakin bahawa kamu akn sembuh seperti sedia kala...Harapan tggl harapan.pagi yg cerah bertukar gelap,hujan trn membasahi bumi seakan akan tidak mengizinkanku pergi menjengukmu...Tidak nmpk kelibatku di kamarmu,kamu mengalirkan air mata..aku tidak sampai hati mendengarnya,kerana aku tahu air matamu sgt berharga...Ku melangkah dan terus melangkah,kerana dirimu...setibanya aku didepanmu,kau memberi kan aku senyuman dan menggengam erat tangan ku,seperti tidak mahu aku pergi dari sisimu..Sehingga kini masih terasa genggaman tgn mu itu....Aku masih tidak jemu utk menjaga mu,melakukan rutin harian seperti biasa...Masa dan ketikanya telah tiba....Hari yang pasti tiba utk kita semua,cuma waktu dan ketika sj yg kt tidak tahu...Semuanya sudah tertulis...
Kamu mula gelisah dan tidak keruan dari awl ptg lagi...Nafasmu seperti disekat sekat,tidak terfikir dan tidak terlintas difikiran ku,itu adalah petanda yang kamu akan pergi meninggalkan diriku...Keadaan menjadi tidak tentu hala...Masing2 seakan akan tidak tahu apa yang harus dilakukan....Masanya telah hampir....tetapi disaat penghujung hayatmu aku tidak dapat bersamamu....kerana telah ditakdirkan oleh ALLAH yang aku tidak berpeluang menemuimu waktu ajal menjemputmu....Diriku bagaikan disentap dan direntap tatkala pgglan telefon yg ku terima adalah berita yg payah utk ku telan ape lagi utk ku terima.....Harapan ku hancur dan impian ku luluh, aku tidak mampu utk berdiri lagi...karana pemergianmu tidak pernah ku jangka...Rasanya baru semalam ku bergurau denganmu...Perginya seorang insan yang amat kusanjung dan baik budi pekertinya...Perginya tidak kambali...Tiada galang gantinye...Tiada dua atau tiga...Tidak tumbuh dan tidak akan berganti...kini  sudah hampir 3 tahun kau pergi meninggalkan ku...hanya doa yg aku mampu kirimkan utk mu kerana...itu saja lah yg mampu utk ku beri....tanda kasih dan syg ku utkmu...semoga kau tenang disana bersama sama org yang beriman...AL-FATIHAH.....

penat

penatnye edit blog

Sunday, March 21, 2010

PeNgALaMnAn DirUmAh Org2 Tua...

Korang sume msti tau umah orang tua...
Aku selalu lalu kt sane mase nk g umah nenek aku..Tetibe ternmpak signboard RUMAH......aku tny mama "ma umah........ 2 ape??"mama aku ckp 2 la umh org tua..
terdetik dlm ati..nk g sane lah..nk tau mcm mane keadaan org tua kt sne..
ptg 2 jg aku g umh org tua 2 ngn mama...tny org kat sane cm mane nk jd sukarelawan kat sane...bos kt situ pn terang kn la...
semalam pagi aku g umah orang tua 2..mase bw kete hati ni sgt2 berdebar nk ke sana..tp kene tabahkn ati,coz aku nk sgt2 tau cm ne keadaan kt sne...sampai je kat sne,aku trus g ofis umh org tua 2..jmp ngan pegawai bertugas...diorang bw aku g dewan mkn..ms berjalan ke dewan mkn..mcm2 org tua aku nmpk..ada yg menyanyi,duduk sorg2,bercakap sorg2...sedih hati tgk org2 kt sane...
kul 10 pagi,time diorg minum pagi...aku tlg staf kat sne tlg sedia kn mnum pagi...sambil2 2 aku mule berbual ngn org tua2 kt sne..ada yg pgl aku 'misi'(nurse)..aku ckp bkn...aku ckp aku tlg2 je kt sini..dia senyum..
Hati aku sgt tersentuh,ble beri diorg mkn..Mase diorg amek makanan 2,tangan diorg MENADAH utk dpt makanan..ckup sedih..tapi aku terpakse senyum coz ble aku senyum,mgkin sedikit sebanyak beri diorg kebahagiaan...
lepas mkn,aku ddk berbual ngn diorg...bile dgr cerita diorg sgt2 sdh...ad yg diambil jabatan kebajikan masyarakat kat tepi jalan..ade yg lum kahwin lagi..ada yang rela hati nak masuk..anak2 x nk bela...hmmm...mcm2 ragam...mase berbual ngn diorg,jelas terpancar kt mata diorg sedih nye ble ada kat situ..xd anak2 disisi menguruskan mereka di sisa hidup mereka...aku cube sembunyikan air mata aku...ble aku pgg tgn diorg...naluri ibu tu ada pada tgn diorg...genggaman nye sgt2 erat...ble aku kata nk blk...muke diorg sedih...diorg pesan,'mgu dpn dtg lagi ye'..'datang berbual2 ngn makcik lagi'....nada suara sgt sedih....

sWinG sWinG sWinG


video

hahaha...pale masih pening2 lagi..memang best malam nie, release tension abis..terjerit2 sambil swing swing n swing..igtkan buai 2 same macam kat genting,rupe2nye lagi dasyat n masyuk r..padahal abah da gtau suh tgk dulu buai 2 naik tinggi mane..ceh, tp dgn penuh confident jawab "xpe abah..along ok..da penah naik dulu da"..so dengan selambenye kite naik..start die naik mmg fun..tp da masuk 2 minit..hah,amek ko!! tinggi giler..waa..terjerit2..pucat trus muke..da r sit sebelah, depan kosong..lagi r cuak..rase macam nak langgar ferris wheel kat sebelah 2..swingnye makin laju, ngn lampu spotlight lagi..makin pening..waa...dalam ati "ni kalo buai ni tercabut, mmg terpelanting jauh ni, xde harapan nak idup ni..mati r aku"..n yang kelakar + syahdu..abah yang dari tadi setia menanti kat bawah trus pegi berdiri jauh sikit iaitu kat sebelah kaunter tiket (jauh sikit kebelakang dari tempat tadi)..mama cakap abah xsanggup tgk kite kat ats 2..n mama lak bdoa..cepat r along turun..mama ngeri tgk along terbuai-buai kat atas 2..da r kurus..terbuai lak..ade lak tercampak kat memane..hehe..game lain pun mmg syok..tp keberanian je yg xde..sume game yg ade wat kite rase nk tercampak..best!!!
minggu depan konvo..so kalo jadi,nk bwk classmate g main kat sane..ramai geng..lagi giler r..

p/s: lisa,rehan,tisya,kin..kite kene try sume game kat c2..compem muntah2..

Thursday, March 18, 2010

pEnGaLaMan mANis + pAHit


game yang paling menyeramkan...mengalahkan masuk rumah hantu...siap jerit mintak ampun bile ade kat atas roller coaster ni...igt sume dosa...hehe..lawak tul...

umah nenek kat kg.



ni la kampung aku...kat melaka...sungai siput..dkt ngn tampin..best duk kampung coz xyah wt keje..kalo blk kampung aku jadi raja coz aku dh pnt bw kete...so diorg plak pnye turn wt keje....umh nnk aku sgt2 selesa...lbh dr hotel tau...x cm umh kg lame...ni moden pny...tapi jalan nak masuk kmpung aku,sgt mencabar..first time aku drive blk kg time 2 mlm...peh agak tkt jg la...tapi ble dh pro bw kete msuk kg...org yg duk blkg leh beraleh tmp ddk tau...kalo nk try jom la....

Friday, March 12, 2010

selamat malam

hari ini dapat lagi tempahan..n sempene cuti2 sekolah ni,ade r time nk buat bnde2 ni...selamat malam...

mEnCubE sEsUaTu yAng bArU....

kepada raracandyfloss, time kaseh sebab ajar kite buat kraf ni...mak kite kate daripada kite menghabiskan mase kite tido dgn buah2 ati kite 2, lagi baik kite wat benda ni...seronok gak wat bnde ni..ni r hasil dari cubaan pertama...n best newsnye kite ade dapat gak tempahan...walaupun xbyk..tp best..dan yang bestnye mak kite yg wat byk...hehe..








dan yang ini sume untuk kawan2 kakak aisyah..sempene besday die nnt..



saya seorang babysitter



ini nur aisyah sofea suhaimi..tahun ni genap umor die 6 thn..die ni pengarang ati mama..



ni la die buah ati aku..adam hyffny suhaimi..