Thursday, December 09, 2010

byk cerita nyeeee....

Lame rasenye x jengah blog aku sndri.....
tersangat la bz....
mcm2 cite nk tulis sbnrnye....
pagi td mber bagi tau ad sorang m.cik 2 dh mnggl....
INNALILLAH......
sgt2 sedih tgk keadaan dia kt hospital ari 2...
air mata aku seakan xdpt ditahan ketika tgk dia dlm keadaan yg x sedarkan diri 2...
terlantar di katil hospital....
aduh.....
terpaksa menahan air mata..
coz rmai sgt org kt katil sebelah tgk sedara mereka....
aku jumpa doc yg rawat dia n tny cm mane keadaan dia skrg...
doc ckp,dia akan berada dlm keadaan begitu utk jgka mase yg agak lame...
dia kne strok n x coma wktu 2...
keadaan yg dia alami same dgn keadaan atuk aku dl.....
aduh.....
bile dgr doc ckp cm 2 aku hanya mampu berdoa sj....
xd ape lagi yg aku bole lakukan.....
aku pn beredar dari situ kerana waktu mghrb hanya beberape mnit lagi...
dan wktu melawat pn dh habis....
aku jarang drive wktu senje...
masuk je kereta aku xdpt menahan air mata aku lagi.....
aduh......
aku pun x pasti kenapa air mata aku gugur bagai ujan yg sgt lebat....
YA ALLAH KUAT KAN SEMANGAT AKU......
aku harus memandu SENDIRI utk pulang ke rumah dgn keadaan begini....
SELAMAT KAN LAH PERJALANANKU YA ALLAH.....
dgn hati yg tabah aku teruskan jg....
walaupun kaki aku terasa sgt lemah....
jln keluar dari hsptl plak....
aku ternampak kubur....
aduh....
lagi lah air mata ni xdpt ditahan lagi.....

AKU RINDU ATUK(TOKYIN) SGT2....
AKU SGT2 RINDUKAN BELIAU...
dia la atuk aku yg pling baik didunia.....
aku syg sgt2 dia....
aku xdpt menahan air mata....
dlm keadaan memandu kereta di waktu senja...
mata plak berkaca2 dgn air mata....
aduh....
aku x kuat nk menghadapi sume ni dlm keadaan seorg diri....
air mata terus mengalir deras....
tapi memandangkan hari sudah hampir gelap...
aku harus pulang dgn segera,
tkt mama risau...
sbb aku jrg kua umh sorg2.....
sepanjang perjalanan pulang...
byk benda yg bermain difikiran ku.....
aduh....
aku x bole terlalu ikutkan perasaan aku....
aku hanya mampu berdoa agr atuk aku tenang disana....
aku masih teringat tawa beliau....
senyum beliau yg sgt ikhlas diukir pada aku....
gengaman tgn beliau ketika beliau sakit....
sampai skrg masih terasa....
aduh....
aku rndu saat2 bersama beliau....
aku xkan lupe ini sume....
kedukaan,kegembiraan kami bersama...
aku selalu wrna kan rambut beliau....
dia kata...
'yun bole tlg tok yin x? rambut tokyin ni dh putih la,wrna kan bole?
aku tanpa byk alasan terus berkata 'bole'.....
kami pergi ke warung wktu pagi sarapan...
tok yin suke roti banjir....
teh tarik...
skrg pun kalo aku pg sarapan aku mesti oder teh tarik....
terlalu banyak kenangan aku bersama beliau...
aku yg tlg mak yah (nnk) jg tokyin mase dia skit...
ptg dlm kul 5 pak lang blk keje dia plak yg ganti jg...
lepas tok yin tido br la aku n paklang blk....
begitu la rutin harianaku semasa menjaga beliau sakit...
x pernah jemu....
pak lang aku pun x pernah merungut menjaga beliau...
walaupun letih br blk keje...
tapi beliau sggup lakukan itu semua kerana pak lang ingn menjaga ayahnye semasa hayat nye masih ada
SYG SGT2 KAT PAK LANG.....

HIDUP AKU
ni la hidup aku....
aku x sperti org lain...
tapi aku sgt bersyukur kerana mempunyai ibu bapa n family yg terbaik....
syg mama
syg abah
syg along
syg abngah
syg nuar....
syg sume..

air mata masih berlinang ketika ini....



No comments:

Post a Comment