Friday, December 31, 2010

HaNyA sEkePinG HATI........

YA ALLAH.....
KUAT KAN SEMANGAT HAMBAMU YG LEMAH INI.....
dugaan awl thn 1432h ni......
mampu ke aku nk hadapi semua ni.....
rase cm xmampu je....
tapi aku tau....
ALLAH akan menduga mengikut kemampuan umatnye....
pada sape aku mahu bercerite kisah ini....
ni la sj tmpt aku leh luahkan perasaan aku....
SEDIH.....HEPI....TAKUT.....
sume ade....
first thing.....
aku dpt keje...
dan skrg aku tgh training
aku sgt gembire bile diorg pggl aku utk training
selame 5 tahun aku x bekerja....
akhirnye aku dpt jg ap yg aku impikan selame ini....
SYUKUR  ALHAMDULILLAH....
aku tau ada yg memandang rendah pade aku....
tapi x pe....
aku akn buktikan pada mereka yg aku pun bole berjaya same cm mereka....
tapi aku kene usaha dl.....
baru aku leh dpt kejayaan itu....
itu la azam aku pada thn baru ni
1432h.....
tapi ape yg wt aku sedih...
xd sape pun yg bagi aku support.....
nape sampai cm ni....
padahal....
selame 5 tahun aku x bekerja....
sume aku lakukan utk mereka....
tapi bile aku perlukan mereka utk support aku....
mereka seakan-akan x nmpk yg aku sbnrnye wujud....
sgt2 sedih hati aku ni.....
aku perlukan sokongan kamu semua.....
cube la faham....
nape dulu aku bole fhm korg ms korg ssh....
tapi bile aku ssh...
sorg pun x pandang....
aku pun xnk menyalahkan sape2....
mgkin aku ni x pntg bagi mereka.....
aku faham...
sape la aku,kalo nk dibandingkan dgn mereka....
berila aku kekuatan utk menempuh sume ini....
aku x berdaya nk wt ni sorg diri.....
kadang kala....
aku hanya mampu menangis seorg diri....
aku rase x berdaya.....
tapi aku mesti kuat utk hadapi dugaan ini....
kerana aku tau....
jika aku mampu hadapi dugaan ini....
aku akn dpt ap yg ada dihadapan aku....
aku hanya mampu bersabar dan berdoa....
ap yg aku lakukan ini ikhlas n aku mahu berjaya.....
kejayaan yg aku kejar skrg ni.....
ad di depan mata....
aku xnk sia2 kan peluang yg xkan dtg lagi ini.....
aku mahu minta maaf jika ap yg aku lakukan skrg....
wt hidup korg sume ssh.....
tapi korg sume xleh harap kan aku sorg...
sbb aku harus pkir tntg mase dpn aku sendiri....
ap yg aku mahu jd 3tahun akn dtg....
adakah aku mahu jd org yg berjaya....
atau masih ditakuk lame sprti 5 tahun dl.........
disebalik senyuman aku...
tersembunyi seribu kedukaan...
xd sape yg tahu....
*bagi aku peluang utk wt kptusan n atur hidup aku sndiri*

2 comments:

  1. hai sis. long time not see..
    i always support u..
    biar kan mereka yg x nah hargai diri mu...
    1 day mereka akan berbangga juga dgn diri mu
    yg penting berusaha untuk berjaya k...
    jgn toleh ke belakang lg..
    smbar pe yg de depan mata..
    biarkan mereka nk berkata pe..
    pekak kan telinga buta kan mata..
    dah lame kamu tersiksa wahai sahabat...
    usah bersedih lagi.. kuat kan semangat tekad kan azam mu...
    ku percaya ibu mu sentiasa disisimu utk memberi sokongan..
    aq doakan smg kamu dpt pe yg kamu impikan..
    amin...
    yg menyayangi mu..
    sahabat

    ReplyDelete
  2. hye u....
    thnks ye u...
    u sape ye??
    thank u very much...

    ReplyDelete