Friday, November 05, 2010

sesuatu yang x disangka......

Ari ni cuti sempena depavali....
bestla...dpt rest....
tapi badan ttp penat.coz xwt pape...
niat nk bgn lmbt...tp kul 8.30 abg dh kjut...suh anta p keje...
xpela...aku pn bkn leh bgn lmbt sgt...
bgn tadi pn dh mcm nk muntah...
maklum la selalu bgn kul 6...
xbese bgn lmbt
(cewah...belagak...tapi btl..plg lmbt bgn pn kul 8.30..)
abg yg drive...smp tmpt keje aku bw blk kete..
coz myvi ayh bw blk kg...ad makcik ayah meninggal..
aku x ikut coz teman mak kt umh...
akak p kl mber dia kawen...abg keje...
xpela aku n adik tman mak kt umh...
pas solat jumaat aku anta akak p umh kwn dia..
dia g kl ngn mber dia...
pas 2 terus g anta kek coklat yang org oder...
aku dh lame xbw kete ayh...
agk kekok...coz slalu bw myvi...kecik je...
kne bw wira cm x bese plak...
hahahahaaa
(dl mase lum ad myvi...wira la yg aku bw kulu kilir)
pas solat asar aku ajak adk g mkn...
tapi kdai 2 plak ad mslh teknikal..
mlm br beroperasi sepenuhnye...
sblm kua tadi mak pesan nk mkn nasi grg ikan masin...
so p kedai yg len utk beli...
kdai 2 plak br buka n br siap2 nk ssn brg...
dgr sabarnye aku tunggu...
dkt 1 jam jg la...
adk smpt pesan..air 3 layer
(pelik kn name air 2..tapi sdp)
dh abes air adk mnum..
nasi x siap2 jg..
aku pn suh adk mkn nasi grg ayam dl...
adk mmg pantang dilawe...
mmg laju....cm akak dia jg...
hahahahaaa...
xpe,aku suke tgk adk mkn...
aku ad la ckit duit..
ckup la nk blnje dia mkn...
bkn slalu pn...
alhamdulillah rezeki...
niat ati nk blnje adk chicken chop...
dia suke sgt mkn sme cm aku...
western food...
tekak ngade2 tau...
akibat lame sgt duk kt kdai 2 tggu nasi grg ikan masin...
aku pn ckp ngn adik...mlm kang la kt p mkn eh...
adik pn okje....
smp umh dh kul 6.20....
santai2 jap dpn tv...dh mghrb....
lps solat...brg2 kt dpn tv...
terlelap la plak...letih sgt kot....
padahal x jg bdk pn ari ni....
sada2 dh kul 8...
peh sgt letih ye bdn....
mak tny...kate nk bw adk p mkn....
aku diam...coz bdn sgt x larat...
azan isyak pn bergema...
dgn pantas aku p solat...niat ati pas solat nk smbg tdo blk...
tapi coz dh jnji ngn adik...
ttp aku tunai kan...
selesai je solat,aku ngn adk pn kua..
mak xnk ikt coz sakit kpale....

Bende ni la aku nk cite sebenarnye...
sesuatu yg xdisangka...
malang x berbau...
pas aku oder makan....
tetibe aku dgr org jerit2...
oooooiiiii....ooooiiiiii.....
rupe2nye ad org kene ragut....
aku pn agk terkejut....
dh 2 kali kjadian ragut jd dpn mate...
sgt1000X zalim org yg meragut 2...
cara dia meragut cam ni...adk aku nmpk sgala nye...
ad bdk moto sebiji...lagi sorg bejln ...
mgkin dia dh target kete 2....
cantik je kete 2 paking...
yg bejln kaki tadi 2..terus p pecahkan tgkap kete org 2
dan tarik handbag yg dia ltak kt tmpt ddk pnumpang
yg pelik 2..bdk 2 pecahkan tgkap tanpa sebarang bnyi...
ade la cr diorg kot...
aku pn xtau...
sgt2 terkejut ok...aku ngn adik....
mase aku tgk adk...
muke dia sgt pucat tau...
toreh pn x bedarah...org tua2 ckp...
 cian gak tgk dia...
akak yg kne ragut 2 menangis....
cian sgt2....
zalim n xd ati perut btl peragut 2....
diorg x pkir dosa ke....
x rase besalah ke....
subahanaALLAH.....
insafla wahai peragut...
mgkin ari ni korg ragut beg org....
tntu korg wahai peragut ad fmly jg kan...
kalo 1 ari nnti mak korg plak yg kne ragut cm ne....
mcm mane???
insafla...
mgkin kt dunia korg selamat...
tapi kt akhirat...
xkan ad yg bole terlepas dr trime hukuman dr ALLAH SWT...
badan aku penat n tekejut masih x ilang lagi...
nk rest la....

No comments:

Post a Comment